U sklopu projekta Klub menadžera, portal Manager.ba  predstavlja vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevnicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više. Klub menadžera danas predstavlja  Ivana Leku, vlasnika i direktora poduzeća BauWelt SC d.o.o. Mostar.

Ivan Leko je rođen i odrastao u Njemačkoj. Po struci je diplomirani ekonomist. Pored funkcije vlasnika i direktora poduzeća BauWelt SC d.o.o. Mostar obnaša i funkciju direktora poduzeća Autooprema Leko d.o.o. (A.O. Leko) iz Mostara.

Brojne bh. građane ste obradovali otvaranjem prodajnog centra za gradnju i dom BauWelt na Bišću polju u Mostaru. Možemo kazati da je riječ o novom imenu na bh. tržištu s konceptom "uradi sam", a koje garantira njemačku kvalitetu asortimana. Predstavite nam u kratkim crtama ovu renomiranu kompaniju.

Poduzeće BauWelt SC d.o.o. nastalo je kao rezultat dugogodišnjeg rada s poznatim njemačkim lancem ''Uradi sam – sve za kuću i vrt'' marketa OBI čiji smo bili vlasnici franšize za područje Hercegovine i Republike Srpske. OBI je ogroman sustav i kao takav imao je svoje prednosti i mane. Nakon 11 godina uspješnoga rada sa OBI-em, pojavila se želja i ideja da osnujemo vlastiti brand ''Uradi sam – sve za kuću i vrt'' koncepta za naše tržište. Rezultat toga su trenutno jedan market u Mostaru i tri marketa u Republici Hrvatskoj.

Kolika je Vaša kompanija, izražena u broju zaposlenih ili u ostvarenom profitu?

Trenutno, naše poduzeće u BiH zapošljava 62 djelatnika, a godišnje ostvarujemo neto promet od oko 10.000.000,00 KM.

Inače, Mostar je bio prvi grad u BiH u kojem je otvoren ovaj centar. Imaju li i ostali bh. građani priliku da u svojim gradovima kupuju u BauWelt-u?

Pored Mostara otvorili smo i sličan centar u Banjaluci, no zbog poplava koje su zadesile našu zemlju 2014. godine i ogromne štete koju smo pretrpjeli, bili smo prisiljeni zatvoriti taj centar.

Kada govorimo o BauWelt-u, nezaobilazno je spomenuti i privlačan asortiman proizvoda za kućnu dekoraciju i uređenje s povoljnim cijenama. Vaši kupci redovito mogu naići i na prodajne akcije, te na jednom mjestu kupiti sve za kuću i vrt. Kako „diše“ vaša konkurencija kada je u pitanju tržište BiH?

Da. BauWelt centar je osmišljen tako da naši kupci mogu pronaći sve na jednom mjestu, vezano za uređenje kompletnog doma i vrta u vlastitoj režiji, uz stručne savjete naših obučenih djelatnika koji će olakšati svaku kupnju i donošenje odluka naših kupaca. Temeljna zamisao ''uradi sam'' koncepta i jeste ''sam svoj majstor'', a mi se trudimo da sa našim timom u prodaji i nabavi osiguramo širinu asortimana uz najbolje cijene, kao i urednost i preglednost našeg marketa za jednostavno snalaženje. Trenutno u našem marketu imamo izloženo preko 45.000 različitih artikala na prodajnoj površini od 6.500 m2 i stalno se trudimo osvježavati asortimane, te biti u trendu s vremenom i zahtjevima naših kupaca. Tako između ostaloga nudimo i besplatno rezanje i kantiranje drveta, besplatnu dostavu, besplatno šivanje i dekoraciju zavjesa, 10.000 trajno niskih cijena, garancije do tri godine, itd.

Također, u BauWelt-u imamo i poseban odjel za sve ''profesionalne'' majstore koji kod nas mogu „namiriti“ sve svoje potrebe uz znatne uštede i pogodnosti, kako bi spremni i kompletni mogli započeti svoj radni dan.

Što se tiče konkurencije, moj stav je da je svaka zdrava i profesionalna konkurencija dobra i pozitivna, jer mi ne dozvoljava da se uspavam i tjera me da budem još bolji i efikasniji.

Pored poslovanja koje ide uzlaznom putanjom, nerijetko ste i dijelom brojnih humanitarnih akcija. Pokazali ste se kao društveno odgovorna tvrtka koja uvažava potrebe marginaliziranih i socijalno ugroženih skupina ljudi. Mnoge kompanije, organizacije i pojedinci takav čin često koriste kao dio marketinške strategije. Kakav je Vaš stav o tome?

Što se tiče humanitarnog rada i pomoći, smatram da je to obveza svakog normalnog čovjeka u skladu s njegovim mogućnostima. Svi zajedno trebamo dati od sebe onoliko koliko možemo, kako bi naše društvo učinili boljim i sretnijim, te nadolazećim naraštajima ostavili koliko-toliko bolji svijet iza sebe. Nisam pobornik da se takve stvari koriste u marketinške svrhe.

S kakvim očekivanjima gledate prema kraju godine? Kakve su procjene za ovogodišnji poslovni učinak?

Na početku godine smo postavili plan za ovu godinu i kako sada stvari stoje, ostvarit ćemo zadane ciljeve.

U kojoj mjeri dobro pozicioniranje proizvoda utiče na prodaju? Da li vam posao olakšava činjenica da radite za jednu od najpoznatijih kompanija?

Jako je bitno dobro pozicioniranje proizvoda. To je jedan od glavnih uvjeta kako bi uspješno plasirali i prodavali proizvode na vrlo zahtjevnom tržištu. Drago mi je da ste naš centar i naš brand prepoznali kao jednu od najpoznatijih kompanija na ovom području.

Kako je ekonomska kriza utjecala na prodaju BauWelt-a? Da li kupci danas, prije svega, traže jeftin proizvod koji zadovoljava njihove standarde, kvalitetu, ili proizvode dobro pozicionirane na policama?

Ekonomska kriza nikoga nije poštedjela, pa tako ni nas. No, budući da toliko godina već spominjemo tu krizu, malo sam se umorio od toga. Mislim da se još uvijek samo kod nas ta činjenica stavlja u prvi plan, dok cijeli svijet gura dalje i ostvaruje dobre rezultate. Kupac će uvijek tražiti dobar i kvalitetan proizvod po dobroj i pristupačnoj cijeni – to nema veze sa krizom. Glavni posao našega tima je da naš kupac nađe sve što mu treba uz dobru kvalitetu i najbolju cijenu, te stručan savjet i ugodan osjećaj kupovine u našem centru.

Koji su Vaši poslovni planovi za budućnost?

Naši planovi za budućnost su usavršiti i dignuti na još veću razinu ovo što smo do sada već uradili. Također, imamo i planove za otvaranjem novih marketa kako u BiH tako i u Hrvatskoj.
 

Što Vam je presudno prilikom zapošljavanja ljudi?

Radno iskustvo, timski rad i pozitivan stav.

Kao što smo već kazali, BauWelt nudi koncept "uradi sam". Da li ponekad i Vi „majstorijate“ po kući? Koji Vam je najdraži kućni posao koji radite „u slobodno vrijeme“?

Ponekad se upustim i u takve avanture, ali one uglavnom završe riječima moje supruge: ''Zovni pravog majstora''.

Kakav, po Vašem mišljenju, treba biti uspješan menadžer? Možete li navesti nekoliko njih iz Vašeg okruženja, a koji mogu biti uzor ostalima?

Uspješan menadžer se ne rađa, on se postaje. Kako bi čovjek bio uspješan, prije svega treba skupiti dosta radnog iskustva i biti spreman na velika odricanja. Čovjek koji nema snova ne može postati uspješan menadžer.
Neke od glavnih odlika uspješnoga menadžera su pozitivan stav, upravljanje ljudima, i godinama stečeno iskustvo. Ako niste dobar muž, otac, prijatelj, ne možete biti ni dobar menadžer. To je moj stav.

Što se tiče uspješnih menadžera na ovim prostorima, imam široko društvo i poznanstva sa raznim uspješnim ljudima iz poslovnog svijeta, tako da bi bilo jako nezahvalno neke spomenuti, a neke ne.

 

Foto: Manager.ba